Fly Fishing Forum banner

Terwijl de zon langzaam ondergaat in het westen...

936 views 22 replies 15 participants last post by  dean boucher  
#1 ·
... zijn er geen vissers te zien, nou ja, tenminste niet op de reservoirs van Wessex Water.

Veel jaren geleden heb ik mijn eerste stappen gezet in de vliegvisserij op de reservoirs Sutton Bingham en Clatworthy in Somerset. Vroeger zeiden de regels dat je 30 minuten na zonsondergang moest stoppen en de avondstijging was een ding met muggen en sedges aan de gang. De 30 minuten werden op goede avonden wat uitgerekt, vooral als je ergens afgelegen geparkeerd stond. Uit interesse heb ik de huidige prijzen en regels opgezocht en zelfs in juni en juli moet je om 20:30 uur van het water af! Eh wat? Dat is ongeveer een uur voor het hoofd evenement! Zijn andere reservoirs een soortgelijke route gegaan van iedereen lang voor het donker weg te sturen? De rangers van tegenwoordig zijn praktisch parttimers!

Andy

#5 ·
Het is een ongebruikelijke dag waarop ik iemand zie die beweert voor South West Lakes Trust te werken terwijl ik aan een van de meren in mijn gebied vis.
Dus dat zijn Colliford, Fernworthy, Siblyback, Stithians en Roadford. Ik ben slechts één keer gevraagd om te laten zien dat ik een kaartje heb gekocht - onmiddellijk na Covid bij Colliford, toen er een korte periode was waarin één ranger het visserijgebied leek te patrouilleren.
Er is personeel op kantoor in Roadford, Siblyback en Stithians, maar ze gaan om 5 uur naar huis en komen nooit controleren op kaartjes. Je ziet nooit een ranger op de oever. Het is voor iedereen gemakkelijk om op te komen dagen en te vissen zonder een kaartje te kopen en te blijven tot hoe laat je wilt in de avond. De enige plek waar ik regelmatig andere vissers zie, is Siblyback, en slechts één of twee - zelfs vroeg in het seizoen kon je de meesten die ik ooit heb gezien aan één hand tellen.
Ik ben nogal sceptisch over de toekomst van het vliegvissen op deze meren. Het moet enorm duur zijn om de voorraad en al het andere dat ermee te maken heeft te onderhouden.
Als mensen er niet meer in groten getale vissen, hoef je geen genie te zijn om te zien dat dit niet duurzaam kan zijn.

#7 ·
Slechts één keer dit jaar in Brenig gevist? Geen rangers uit, maar een EA-tolk vroeg om mijn vergunning te zien? De eerste keer in ongeveer 40 jaar. Hij had nog niemand gepakt, maar zou zaterdag terug zijn, wanneer hij zei dat hij er zeker een paar zou vangen! Het blijkt dat hij ook mijn lokale rivier patrouilleert en in een commissie zit met onze clubvoorzitter? Kleine wereld.

#8 ·
Ik heb Colliford een paar keer bevist kort nadat het opende en ik denk niet dat er destijds (jaren 80) personeel aanwezig was.

Ik heb Roadford behoorlijk wat bevist vanaf het eerste seizoen dat het open was en ook daar zag ik nooit iemand werken. Ik heb het opnieuw bevist tijdens mond-en-klauwzeer vanaf de boten en op een winderige dag kwamen twee mannen in een klein RIB-bootje kijken of alles goed met ons ging terwijl we aan de overkant afdreven. Verder heb ik nooit iemand gezien.

Forelvissen stond nooit hoog op de lijst voor South West Water (ik denk dat ze zo heetten) of de South West Lakes Trust. Het lijkt erop dat de gloriedagen van het forelvissen in stuwmeren in het Westcountry lang voorbij zijn.

De Wessex Water-stuwmeren hadden altijd rangers ter plaatse die tijdens het visseizoen een soort 24/7 baan hadden. Ik vraag me af hoeveel mensen bereid zouden zijn om die uren nu te maken?

Andy

#9 ·
... er zijn geen vissers te zien, nou ja, tenminste niet op de Wessex Water reservoirs.

Veel jaren geleden heb ik mijn vliegvisserij-tanden gezet op de Sutton Bingham en Clatworthy reservoirs in Somerset. Vroeger zeiden de regels dat je 30 minuten na zonsondergang moest stoppen en de avondstijging was een ding met muggen en sedges aan de gang. De 30 minuten werden op goede avonden wat uitgerekt, vooral als je ergens afgelegen geparkeerd stond. Uit interesse heb ik de huidige prijzen en regels opgezocht en zelfs in juni en juli moet je om 20:30 uur van het water af! Eh wat? Dat is ongeveer een uur voor het hoofdgebeuren! Zijn andere reservoirs een soortgelijke route gegaan van iedereen lang voor het donker wegsturen? De rangers van vandaag zijn praktisch parttimers!

Andy
Ik vraag me af of het een verzekeringskwestie is, dat mensen aanwezig moeten zijn als mensen vissen? Zolang ik gevist heb (wat eerlijk gezegd niet zo lang is als velen hier), wilden stilstaande wateren dat je weg bent voordat het echt interessant wordt met late muggen of oppervlakte sedge-activiteit.

Ik heb hier geen idee van, behalve de berusting dat de meest domme beperkingen van de samenleving en 'elf en veiligheid is gek geworden' beperkingen waar we aan vastzitten, geen nanny-staat zijn, maar gewoon verdomde verzekeringsmaatschappijen die bang zijn voor rechtszaken. Als het niet goed leest in het gezondheids- en veiligheidsrapport... is er helaas geen ruimte meer voor persoonlijke verantwoordelijkheid.
Pom

#11 ·
Ik vraag me af of het een verzekeringskwestie is, dat mensen aanwezig moeten zijn als mensen vissen? Zolang ik heb gevist (wat niet zo lang is als velen hier om eerlijk te zijn), wilden stilstaande wateren dat je wegging voordat de dingen echt interessant werden met late zoemers of oppervlakte-activiteit.

Ik heb hier geen idee van, behalve de berusting dat de meest domme beperkingen van de samenleving en "elf en veiligheid is doorgedraaid" beperkingen waar we aan gebonden zijn, geen nanny-staat zijn, maar gewoon verdomde verzekeringsmaatschappijen die bang zijn voor aansprakelijkheid. Als het niet goed leest in het gezondheids- en veiligheidsrapport... is er helaas geen ruimte meer voor persoonlijke verantwoordelijkheid.
Pom
We hebben een starttijd van 8 uur 's ochtends, vroeger was het 7 uur en we moeten om 20 uur of bij schemering als het eerder komt, van het water af zijn.
Dit is wat de opzichters overeenkwamen tijdens een van de clubvergaderingen. Aangezien ze gratis werken, accepteren we het, en voor hun veiligheid accepteert de club alleen kaartbetalingen voor tickets.

#12 ·
Toen ik in Londen woonde, eind jaren '80 tot begin jaren '90, viste ik regelmatig in het Barn Elms reservoir. De opzichter reed bij het vallen van de avond rond in zijn Land Rover en zei tegen iedereen: "Tijd om te gaan maat, ik sluit het hek over 10 minuten." Ik: "Ja, ja, nog één worp."

Ik viste daar met een vriend, we waren niet van plan om op te pakken toen er een opwelling begon na een visloze dag. Wij tweeën viste door tot het donker werd en klommen over het zes voet hoge stalen hek met onze tassen op onze rug, en gaven onze hengels door de openingen in het hek. Geen probleem voor ons toen.

#14 ·
Ik vis al vele jaren in de wateren van de SW Lakes Trust en heb de sluiting van velen ervan meegemaakt. Ik denk dat de bui al hangt en vraag me af hoe lang ze nog op de huidige manier kunnen opereren.
Op het punt van sluitingstijd verkopen ze er nog steeds een avondkaart, waarop staat "tot zonsondergang".
Ik heb dit altijd zo geïnterpreteerd dat je het einde van je lijn niet meer kunt zien.

#15 · (Edited)
Ik vis al vele jaren op de SW Lakes Trust wateren en heb de sluiting van velen ervan meegemaakt. Ik denk dat de bui hangt en vraag me af hoe lang ze nog kunnen blijven opereren zoals ze nu doen.
Wat betreft de eindtijd, ze verkopen nog steeds een avondkaart op veel waar op staat "tot zonsondergang"
Ik heb dit altijd geïnterpreteerd als wanneer je het einde van je lijn niet meer kunt zien.
Is er een officiële definitie van het woord schemering? Zo niet, dan zou ik de tijd van zonsondergang tot een gemiddelde mens geen kleuren meer kan zien in zijn aardse omgeving wanneer deze alleen door natuurlijk licht wordt verlicht.
Daarna is het officieel donker.

#19 ·
Het probleem is dat 'schemering' een tijdsperiode is, geen moment in de tijd. Schemering is de periode tussen zonsondergang en wanneer het donker wordt.
Ik gebruik graag de astronomische schemering - wanneer de zon geen astronomische waarnemingen meer beïnvloedt - dus vandaag kon ik beginnen om 05:14 uur en vissen tot 21:07 uur 😆
Dit betekent ook dat ik in de zomer van 03:00 uur tot ten minste 23:30 uur zou kunnen vissen 😳

#21 ·
Op SWLT-wateren is de gegeven toegestane vistijd één uur voor zonsopgang tot één uur na zonsondergang. Er is een aanvullende bepaling dat u uiterlijk een uur en vijftien minuten na zonsondergang van het terrein moet zijn 👍
Hoi Dean,
Er staat van zonsopgang tot zonsondergang op het pl er.it deel van hun website?
Geen enkele kans om buiten 9-5 een ranger op het water te zien 😚
Image

#23 ·