Fly Fishing Forum banner
5,781 - 5,800 of 6,768 Posts
Hoi, heeft iemand advies over de Maxcatch Premier hengel? Ik kijk naar de Premier combo met de Avid reel in 7 of 8wt, omdat ik op zoek ben naar iets om af en toe mee te streameren. Misschien ook voor barbeel. Heb Maxcatch nog niet eerder gebruikt - ben ook aan het kijken naar Greys Fin en KSTX - dus ik vraag me af hoe dit specifieke model het zou doen tegenover deze Grey
Leuke lichte hengels, medium actie zou ik zeggen, goede cosmetica en reel fittingen, compartimenten cordura draagtas, extreem goede VFM, koop hem, als je hem niet leuk vindt, wat ik betwijfel, heb je een goedkope reserve.
Ik kocht de 8'4" #3 en 9'00 #4 modellen van Premier, ze zijn beide uitstekend. Oh ja, als je er een breekt, - en ik heb de mijne tot nu toe drie keer gebroken - kost het slechts £12 voor een nieuw deel, snelle retourzending, kan niet misgaan.
Koop er een van de MC Eco lijnen bij, ze zijn echt verbazingwekkend goed, kies een dof olijfkleurige, ze gooien er meestal een bij de hengel, maar in een schreeuwerige kleur.

Hoi, heeft iemand advies over de Maxcatch Premier hengel? Ik kijk naar de Premier combo met de Avid reel in 7 of 8wt, omdat ik op zoek ben naar iets om af en toe mee te streameren. Misschien ook voor barbeel. Heb Maxcatch nog niet eerder gebruikt - ben ook aan het kijken naar Greys Fin en KSTX - dus ik vraag me af hoe dit specifieke model het zou doen tegenover deze Grey
Eens met Noel, de premier en de extreme zijn beide erg functioneel en geweldige VFM. Ik heb veel van hun hengels geprobeerd, de nano, sky high, salt pro, ultralite, de premier en extreme. Geen van allen stelde teleur.

Ik hield niet van hun glashengels of de goedkopere Spey hengels, hoewel veel mensen ze wel leuk vinden.

Leuke lichte hengels, medium actie zou ik zeggen, goede cosmetica en molenfittingen, compartimenten cordura draagtas, extreem goede VFM, koop hem, als je hem niet leuk vindt, wat ik betwijfel, heb je een goedkope reserve.
Ik kocht de 8'4" #3 en 9'00 #4 modellen van Premier, ze zijn beide uitstekend. Oh ja, als je er een breekt - en ik heb de mijne tot nu toe drie keer gebroken - kost het slechts £12 voor een nieuw deel, snelle retourzending, kan niet misgaan.
Neem er een van de MC Eco-lijnen bij, ze zijn echt verbazingwekkend goed, kies een saaie olijfkleurige, meestal gooien ze er een bij de hengel, maar dan in een schreeuwerige kleur.
Bedankt, erg nuttig - misschien waag ik een gokje op een Premier!

Eens met Noel, de premier en de extreme zijn beide zeer functioneel en geweldige VFM. Ik heb veel van hun hengels geprobeerd, de nano, sky high, salt pro, ultralite, de premier en extreme. Geen van allen stelde teleur.

Ik hield niet van hun glashengels of de goedkopere Spey-hengels, hoewel veel mensen ze wel leuk vinden.
Zoals anderen al hebben gezegd, is de premiere een goede prijs-kwaliteitverhouding, ik zou het waarschijnlijk ook omschrijven als medium actie. Hoe zou je de andere hengels beschrijven, running bear?

Zoals anderen al hebben gezegd, is de premiere een geweldige prijs-kwaliteitverhouding, ik zou het waarschijnlijk ook omschrijven als medium actie. Hoe zou je de andere hengels van Running Bear omschrijven?
Premier en extreme, prettige medium actie, trouw aan het gewicht. Verschrikkelijke reelhouder op de extreme.

Salt pro, ik heb er nu 4. Een beetje zwaar op de weegschaal volgens hun website, maar ze voelen prima aan in de hand. Gooi een lijn ver weg, maar zijn zeker niet stijf. Een snelle medium met een redelijk tipherstel. De #9 is een uitstekende snoekhengel. Allemaal trouw aan het gewicht. De #11 voelt eerlijk gezegd een beetje als een spinhengel, maar dan gebruik ik hem met een kop van T14.

De ultralite, ik heb een 6'6" en kan me niet herinneren of het een 2 of 3 is. Mooie korte range stream hengel. Ik ben de jongere ermee aan het lesgeven. Handelt een lijn of twee overgewicht heel mooi.

Nano. Mooie, heldere actie, net snel, maar aan het langzame einde van snel als je me begrijpt. Zou dezelfde blank materialen moeten hebben als de sky high, maar het voelt iets meer actie in het midden van de blank en de top herstelt niet zo snel als de sky high in dezelfde lijngewichten. Mooi in een #4 op een kleine tot middelgrote rivier, rolt goed, werkt goed met kleine mini speys en back casts etc. Ik heb de mijne gebruikt gekocht, een goede hengel in de winkel, een koopje voor 60 pond of wat ik ook betaalde. Een actie die misschien niet zo goed verkoopt als iets snellers, maar wel heel goed vist.

De sky high. Wat een blank voor 100 pond. Zo goed als veel 400 pond hengels die ik heb gecast. Snel, mooie top, pittig en moeiteloos. De zes wt voelt als een 5 in de hand, maar kan een wf7 sinker met gemak naar de backing werpen, hoewel het het beste is met een 6. De reelhouder werkt, maar hij is afschuwelijk. De blank is een prachtig groen met dieprode wikkelingen, zoals een premium shakey uit de jaren 80 en ik vind het leuk zo. Van misschien de 20-25 vliegenhengels die ik bezit, is de 6wt sky high een van de drie die ik het leukst vind om te gebruiken. De andere twee werden verkocht voor £699 en £899!

Grappig hoe smaken verschillen, ik hou echt van het eenvoudige, effen geanodiseerde aluminium met dubbele borgringen 🤷🏻‍♂️
Ik hou van het effen, zoals op de Salt Pro met zijn eenvoudige geanodiseerde dubbele locker. Ik heb het gevoel dat het extreme aanvoelt als overgebleven aluminium van de winkelvloer, zoals de meeste Chinese reverse engineering van 20 jaar geleden.

De reel seat ziet er prima uit voor mij en vergrendelt de reel. Ik weet niet zeker wat het anders zou moeten doen. Ik heb het ding al bijna twee jaar gebruikt; het werkt prima. En £25 wtf???
Ik weet dat het 25 pond is en de blank beter is dan waar we een paar jaar geleden £100 voor betaalden... maar het ziet er gewoon uit als een seat die je zou krijgen op een spinning rod uit de jaren 90. Ja, het werkt wel, maar het zit er nog steeds en kijkt me aan. Ik ben trouwens geen hoogglans gepolijste cocobola snob, er is niets mis met een plastic fuji. Het is echter beter dan het gouden ding op de sky high met zijn overdreven smalle borgringen.

Mensen, even een korte opmerking over de Extreme hengel. Ik heb deze gekocht omdat ik een 10' 7# wilde en de Extreme is een van de weinige hengels die ze in 10 ft maken.

Eerlijk gezegd is het een klomp. Ik weet niet wat het gemeten gewicht is, maar het "voelt" alsof het een ton weegt. Nu weet ik dat een 10' 7# nooit zo licht als een veertje zal zijn, maar dit ding voelt gewoon als een hele klus om mee te werpen. Handvat ook niet erg comfortabel. Veel te dik. En de hengelvoet is een grap.

De laatste dag dat ik ermee viste, stapte ik over op mijn 9' 6# Oracle II om een droge vlieg te vissen. Het voelde alsof ik was overgestapt op een kleine 3-gewicht, zo licht voelde het in vergelijking.

Dus mensen, geef 20 of 30 pond extra uit en vermijd deze.

Mensen, even een korte opmerking over de Extreme hengel. Ik heb deze gekocht omdat ik een 10' 7# wilde en de Extreme een van de weinige hengels is die ze in 10 ft maken.

Om eerlijk te zijn, het is een klomp. Ik weet niet wat het gemeten gewicht is, maar het "voelt" alsof het een ton weegt. Nu weet ik dat een 10' 7# nooit zo licht als een veertje zal zijn, maar dit ding voelt gewoon als een klus om mee te werpen. Handvat ook niet erg comfortabel. Veel te dik. En de hengelcase is een grap.

De laatste dag dat ik ermee viste, stapte ik over op mijn 9' 6# Oracle II om een droge vlieg te vissen. Het voelde alsof ik was overgestapt op een kleine 3-gewicht, zo licht voelde het in vergelijking.

Ik had de Extreme 9' 6" #6 en gaf hem aan de British Heart Foundation, om dezelfde redenen. Ik geef de voorkeur aan mijn Shakespeare Oracle Stillwater in dezelfde configuratie.

Mensen, even een korte opmerking over de Extreme hengel. Ik heb deze gekocht omdat ik een 10' 7# wilde en de Extreme een van de weinige hengels is die ze in 10 ft maken.

Het is eerlijk gezegd een klomp. Ik weet niet wat het gemeten gewicht is, maar het "voelt" alsof het een ton weegt. Nu weet ik dat een 10' 7# nooit zo licht als een veertje zal zijn, maar dit ding voelt gewoon als een klus om mee te werpen. Handvat ook niet erg comfortabel. Veel te dik. En de hengelcase is een grap.

De laatste dag dat ik ermee viste, stapte ik over op mijn 9' 6# Oracle II om een droge vlieg te vissen. Het voelde alsof ik was overgestapt op een kleine 3-gewicht, het voelde zo licht in vergelijking.

Aan de andere kant is de 8'6" 4wt Extreme een geweldige hengel. Het is een echt goede optie voor mij om te vissen in meren met droge en natte vliegen. Ik kom er steeds weer op terug omdat de actie geweldig is en hij licht in de hand ligt, 'Extreme'ly goed werpt en de reservekracht heeft om met serieuze vissen om te gaan. 😉

Ik heb er twee gehad, beide uit de premiere-serie, een 10ft 3wt en een 8ft 3wt. Ik zou zeggen dat ik denk dat ze oké zijn, maar ook niet helemaal briljant. Geef de voorkeur aan Shakespeare en imo de hengels van nextackle die veel beter zijn.

Excuses als iemand anders dit al heeft genoemd, maar ik zie dat Fishing Megastore maxcatch drijvende vliegenlijnen verkoopt, maar degene die ze verkopen lijken niet in de nieuwste lijst met lijnen op de Maxcatch-website te staan. Ze lijken ongeveer twee keer de prijs te zijn van de dichtstbijzijnde lijnen die rechtstreeks bij Maxcatch worden gekocht, en toen ik ze rechtstreeks bij Maxcatch kocht, hebben ze me vaak twee lijnen gestuurd!

5,781 - 5,800 of 6,768 Posts