Zoals anderen al hebben gezegd, is de premiere een geweldige prijs-kwaliteitverhouding, ik zou het waarschijnlijk ook omschrijven als medium actie. Hoe zou je de andere hengels van Running Bear omschrijven?
Premier en extreme, prettige medium actie, trouw aan het gewicht. Verschrikkelijke reelhouder op de extreme.
Salt pro, ik heb er nu 4. Een beetje zwaar op de weegschaal volgens hun website, maar ze voelen prima aan in de hand. Gooi een lijn ver weg, maar zijn zeker niet stijf. Een snelle medium met een redelijk tipherstel. De #9 is een uitstekende snoekhengel. Allemaal trouw aan het gewicht. De #11 voelt eerlijk gezegd een beetje als een spinhengel, maar dan gebruik ik hem met een kop van T14.
De ultralite, ik heb een 6'6" en kan me niet herinneren of het een 2 of 3 is. Mooie korte range stream hengel. Ik ben de jongere ermee aan het lesgeven. Handelt een lijn of twee overgewicht heel mooi.
Nano. Mooie, heldere actie, net snel, maar aan het langzame einde van snel als je me begrijpt. Zou dezelfde blank materialen moeten hebben als de sky high, maar het voelt iets meer actie in het midden van de blank en de top herstelt niet zo snel als de sky high in dezelfde lijngewichten. Mooi in een #4 op een kleine tot middelgrote rivier, rolt goed, werkt goed met kleine mini speys en back casts etc. Ik heb de mijne gebruikt gekocht, een goede hengel in de winkel, een koopje voor 60 pond of wat ik ook betaalde. Een actie die misschien niet zo goed verkoopt als iets snellers, maar wel heel goed vist.
De sky high. Wat een blank voor 100 pond. Zo goed als veel 400 pond hengels die ik heb gecast. Snel, mooie top, pittig en moeiteloos. De zes wt voelt als een 5 in de hand, maar kan een wf7 sinker met gemak naar de backing werpen, hoewel het het beste is met een 6. De reelhouder werkt, maar hij is afschuwelijk. De blank is een prachtig groen met dieprode wikkelingen, zoals een premium shakey uit de jaren 80 en ik vind het leuk zo. Van misschien de 20-25 vliegenhengels die ik bezit, is de 6wt sky high een van de drie die ik het leukst vind om te gebruiken. De andere twee werden verkocht voor £699 en £899!