Fly Fishing Forum banner

Europees vliegvissen zonder al te veel gedoe.

4.9K views 10 replies 7 participants last post by  shad  
#1 ·
Ik ga heel graag een paar weekenden per jaar naar Slovenië om te vissen. Dit heeft vele redenen:
1. Goedkope directe vluchten
2. Geweldig vissen is te vinden binnen een uur van de luchthaven
3. Veel hengelsportwinkels die u een visvergunning en dagkaart verkopen
4. Het is gemakkelijk om zonder gids te vissen, omdat de winkels geweldige kaarten aanbieden
5. Er is geen bureaucratie, zoals het moeten slagen voor een visserij-examen etc.
6. Het is adembenemend mooi.

Ik zou graag andere bestemmingen in Europa willen verkennen. Heeft iemand van jullie nog andere aanbevelingen voor andere bestemmingen, waar de tijd op het water gemaximaliseerd wordt en de infrastructuur zo is dat er niet al te veel reistijd of bureaucratie bij komt kijken, aangezien ik maar een weekend de tijd heb om ervan te genieten.

Alle adviezen worden met dank ontvangen.
Proost

#4 ·
In Europa zijn plaatsen waar ik zalmachtigen met de vlieg heb gevangen en die (de meeste!) van uw criteria voldoen:

- Oslo: de Akerselva is een prachtige kleine zalmrivier die dwars door de stad loopt
- Stockholm: Zeeforel (en Zalm; ik heb er nog geen gevangen) in de Stockholmstrom in het centrum van de stad.
- Perugia: een uur van de Tiber (zie mijn recente bericht).
- Praag: twee uur rijden naar Susice en heerlijk vissen op de Otava.
- Zürich: de Limmatt. OK, ik geef het toe, dit kan behoorlijk stedelijk zijn en je moet vroeg opstaan om een lange (veilige) achterwaartse worp te maken!

Ik reis nogal wat, voornamelijk voor mijn werk, en geniet echt van vissen in de stad en in de buurt van de stad.
Je bent misschien een beetje verwend door Slovenië, hoor......
Bedankt voor uw gedetailleerde antwoord, dat wordt zeer gewaardeerd. Ik zal zeker meer onderzoek doen naar de plaatsen die u noemde en uw recente bericht. Nogmaals bedankt.

G
#3 ·
Slowakije.

Ik ben net terug van een reis (ik heb een gids gebruikt omdat ik weinig tijd had).

Het enige waar ik niet zeker van ben, is nummer 3. Ze zijn er natuurlijk voor de lokale bevolking. Je hoeft ze alleen maar te vinden.

Het bereikt echter al het andere op je lijst.

#5 ·
Slowakije.

Ik ben net terug van een reis (ik gebruikte een gids omdat ik weinig tijd had).

Het enige waar ik niet zeker van ben, is #3. Ze zijn er natuurlijk voor de lokale bevolking. Je zou ze gewoon moeten vinden.

Het bereikt echter al het andere op je lijst.
Ja, Slowakije is een plek die ik graag zou willen bezoeken. Ik ben momenteel gevestigd in Turkije, dus het is vrij dicht bij mij in de buurt. Bedankt voor je suggestie.

#7 · (Edited)
Ik weet niet zeker hoeveel het is veranderd, want ik heb daar 15 jaar geleden voor het laatst gevist, maar de Aostavallei in Italië zou aan al uw wensen moeten voldoen. De reistijd vanaf Turijn is ongeveer 90 minuten, er zijn veel goedkope B&B's, ongelooflijk eten en de dagkaartprijzen voor het vissen waren toen ongeveer €10. Het hele gebied is een toeristische bestemming van 12 maanden, dus Engels wordt er veel gesproken. Een snelle Google vond deze website die helpt bij het plannen https://www.pescavda.it/

#8 ·
Polen - Dunajec rivier + omgeving
Mijn visvrienden waren er in augustus van dit jaar en ze hebben zich prima vermaakt. Ze hebben een all-in pakket (5 dagen begeleid vissen, volpension lodge, geen auto nodig omdat ze je ophalen van het vliegveld en rondrijden, dit alles voor minder dan 1000 euro).

Oostenrijk - Braurup
Het hotel met het grootste visgebied (meren en rivieren) in Oostenrijk. Je kunt bruine forel, meerforel, regenboogforel, arctische char, beekforel, vlagzalm, ... vangen.

Noorwegen - vliegvissen in de fjorden op kabeljauw, pollak en makreel
Vlieg naar de luchthaven van Molde, huur een auto en ga vissen in havens en op veerboothavens. Ik raad #8 tot #10 aan voor grote vissen en pollak.

#9 ·
Spanje - Binnen 3 uur van Barcelona heeft u geweldig viswater in de Pyreneeën. Vergunningen en dagkaarten zijn zeer gemakkelijk te verkrijgen. Afhankelijk van de tijd van het jaar kunt u riviergedeelten voor uzelf hebben. Het weer is over het algemeen zeer aangenaam. Binnen 90 minuten van de luchthaven heeft u iets drukkere visstekken, maar allemaal even goed vissen in de omgeving van Ripoll en Angles.

#11 ·
Ik wilde net iets posten over Spaanse barbeel, ik ga er al 10 jaar heen, Extremadura heeft duizenden kilometers rivier en stuwmeer. Alles gratis na het kopen van een staatslicentie voor bijna niets.
Goed vissen is ongeveer 2,5 uur rijden van Madrid, een prachtige omgeving, leuke locals, zeer goedkope onderkomens en eten.
Zoek op YouTube naar een man genaamd Cesar Tardio, zijn video's trokken me daarheen.
Ik kan informatie verstrekken indien nodig.
Groeten Colin