Fly Fishing Forum banner

"Ceptimus" Maximus

604 views 21 replies 9 participants last post by  Bobfly2  
#1 ·
Vandaag enkele slak- en madevrije grote exemplaren van de kust. Zal ze vermalen zodra ze eindelijk droog zijn.
Image
Image

#4 ·
Het is dit jaar een ongelooflijk seizoen in Frankrijk, en helaas ben ik er niet.
Persoonlijk neem ik ze niet als ze zo groot (en zacht) zijn, de kleine en stevige met een witte onderkant zijn veel, veel beter...

R

#8 ·
Heb je gelezen over die Australische vrouw die de ouders en andere familieleden van haar ex heeft vergiftigd en gedood met dodelijk vliegenzwam in een Beef Wellington? 😳 Eerlijk gezegd zou ik nerveus zijn om paddenstoelen te plukken en te eten, maar ik denk dat het een aangeleerde vaardigheid is. Ik herinner me een bericht van April Vokey, nu in Australië, over haar paddenstoelenplukexpedities en er waren veel reacties van lokale experts die informatie gaven over giftige soorten.

#9 ·
Heb je gelezen over die Australische vrouw die de ouders en andere familieleden van haar ex heeft vergiftigd en gedood met dodelijk slijmzwammen in een Beef Wellington? 😳
Eerlijk gezegd zou ik nerveus zijn om paddenstoelen te plukken en te eten, maar ik denk dat het een aangeleerde vaardigheid is. Ik herinner me een bericht van April Vokey, nu in Australië, over haar paddenstoelenplukexpedities en er waren veel reacties van lokale experts die informeerden over giftige soorten.
De Zwitsers hebben paddenstoeleninspecteurs en veel Duitse apothekers doen dit ook tijdens de herfstmaanden.

#10 ·
Ik heb paddenstoelen, waaronder eekhoorntjesbrood, "geplant" op het landgoed van Caisleán Dingbat. Ik was erg blij met mezelf dat ik genoeg fruitbomen had gevonden totdat ik me realiseerde dat ze waarschijnlijk allemaal op onderstammen staan :-(

#14 ·
De meeste jaren kregen we een goede oogst aan boschampignons langs het ruiterpad...

Image

Image

Image

Maar dit jaar heb ik er tot nu toe absoluut geen gezien. Weet niet of het droge weer ze heeft tegengehouden en ze misschien toch nog een bloei produceren?

Meestal krijg ik ook een paar parasolzwammen...

Image

• Like
Reactions: Rhithrogena
#19 ·
Zoals altijd als de herfst komt: je weet het niet of je twijfelt, dus raak het niet aan, zo simpel is het!
Ik ken er maar heel weinig en ik houd me aan die: eekhoorntjesbrood (twee soorten), cantharellen (ook twee soorten), trompetten, keizersamanieten, eekhoorntjesbrood, weidechampignons en dat is alles.
En morieljes in het voorjaar (altijd gekookt! anders is het giftig).

R